کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی یکی از انواع درب های اتوماتیک به شمار می‌رود که استفاده از آن رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر بسیاری از این کرکره را در مکان‌های مختلف از قبیل مغازه‌ها، پارکینگ، مراکز تجاری و .. مشاهده می‌کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کارها از کرکره­ برقی استفاده می‌کنند؛ چراکه امکان چاپ تبلیغات بر روی آن‌ها وجود دارد و در شرایطی که یک مغازه بسته و یا تعطیل است، این کرکره به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب عمل خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه کرکره برقی پرداخته و برخی از ویژگی‌ها، اجزا و انواع و قیمت این محصولات را بیان کنیم .

کرکره برقی چیست ؟

کرکره برقی عنوان محصولی خاص مشابه با یک درب است که در فرآیند تولید آن از یک موتور استفاده شده و لذا کرکره قادر است به صورت عمودی به سمت بالا و یا پایین حرکت کند. در گذشته کرکره به صورت دستی فراهم شده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند و با کمک نیروی دست به سمت بالا و پایین حرکت می‌کردند. اما امروزه، موتور این کار را انجام می‌دهد.

اگر شما بتوانید برای محیط کاری و یا پارکینگ و مجتمع مسکونی خود از کرکر­ه­ برقی استفاده کنید، محیط مورد نظرتان را در برابر سرقت ایزوله و یا کاملاً ایمن خواهید کرد. این محصولات از جنس آلومینیوم ساخته شده و کاربری بسیار آسانی هم دارند.

این نوع کرکره‌ را می‌توانند با رنگ‌های متنوعی فراهم سازند. پس در هنگام انتخاب و خرید با محدودیت در رنگ نیز مواجه نخواهید شد. کرکره­ برقی به دلیل ایجاد امنیت قابل توجه بوده و با نصب آن در پنجره و یا درب منزل و محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری می‌توانید ورود افراد به محیط مورد نظر و یا حتی شیوه‌های باز و بسته شدن آن را تحت مدیریت و کنترل خود قرار دهید.

در حال حاضر سازندگان از اهرم‌ها و یا برخی تجهیزات الکترونیکی در فرایند ساخت این کرکره‌ها استفاده می‌کنند که از امکان برنامه نویسی و یا برخی از تنظیمات خاص برخوردار شده‌اند. با استفاده از این نوع کرکره می‌توانید تنظیمات را تغییر داده و به گونه‌ای آن‌ها را تنظیم نمایید که در زمانی خاص باز شده و یا بسته شوند. حتی می‌توانید تنظیمات آن‌ها را از راه‌های دور تحت کنترل در بیاورید.

اجزا و مزایای کرکره­ برقی

کرکره­ برقی برای اینکه بتواند وظیفه حفاظتی و امنیتی خود را انجام دهند به برخی از اجزا و یا بخش‌ها نیاز پیدا خواهند کرد. از جمله این اجزا می‌توان به تیغه، محفظه، رول، ریل، ریموت و کنترل پنل اشاره کرد.

یکی از مهمترین اجزاء تشکیل دهنده کرکره برقی، تیغه است. تیغه‌های کرکره‌ برقی می‌توانند از جنس‌های مختلف از قبیل آلومینیوم، پلی کربنات، گالوانیزه فوم دار و .. انتخاب شوند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب مخصوص به خود بوده و در محیط‌هایی ویژه قابل استفاده‌اند.

برای نمونه تیغه‌های آلومینیومی بسیار سبک بوده و محصولاتی ضد خش و مقاوم هستند. از این نوع تیغه‌ها می‌توانید در مکان‌های پر رفت و آمد از قبیل مغازه، سوله و یا اماکن صنعتی استفاده کنید. تیغه‌های پلی کربنات و یا شفاف نوع دیگر این تجهیزات هستند که به دلیل برخورداری از مقاومت بسیار بالا معروف شده و در اماکن امنیتی کاربردها و مصارف زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

از کرکره­ برقی با تیغه‌های گالوانیزه فوم دار می‌توانید در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و یا پارکینگ‌ها استفاده کنید. این محصولات استحکام و مقاومت بسیار بالایی داشته اما احتمال خش برداشتن و یا زنگ زدگی آن‌ها هم وجود دارد .
این کرکره‌ به دلیل برخورداری از استحکام بالا محصولاتی محبوب و پر طرفدارند. از سوی دیگر دارای خواص ضد زنگ بوده و یا به کاهش آلودگی‌های صوتی کمک می‌کنند. یکی دیگر از مزایای کرکره‌ برقی امکان استفاده از آن‌ها به صورت دستی است. پس در شرایط نیاز و اضطرار می‌توانید از این امکان برخوردار گردید.

کرکره­ برقی فضای بسیار کمی را به اشغال خود درآورده پس برای استفاده در محیط‌های کوچک نیز مناسب است. این محصولات به قفل‌های الکترومکانیکی مجهز بوده و می‌توانید از آن‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

این تجهیزات از امکان شستشو برخوردار بوده و زیبایی و تنوع مد نظر شما را هم دارند. در صورت نیاز به تعمیر می‌توانید این کرکره‌ را به راحتی تعمیر کرده و امنیت محیط خود را تامین و تضمین نمایید. از کرکره‌ برقی می‌توانید در انواع مختلف آب و هوا و در هر اقلیم و محیط جغرافیایی استفاده کرده و نگران آسیب دیدگی و یا زنگ زدگی و … نیز نباشید.

انواع کرکره برقی

با شناخت انواع کرکره‌ برقی می‌توانید بر اساس نیاز و نوع مصارف و مکان مورد نظرتان محصول مناسب را انتخاب و خریداری کنید. در حال حاضر سازندگان این تجهیزات را در انواع سکشنال، پلی کربنات، آلومینیومی، پارکینگی، فولادی، صوتی و.. طراحی و تولید نموده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند.

قیمت کرکره برقی

پیش از خرید کرکره برقی باید قیمت این محصولات را نیز بدانید. برای برآورد قیمت کرکره برقی باید چند عامل را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل می‌توان به ابعاد، رنگ و جنس و یا نوع محصول اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *