کرکره برقی

کرکره برقی دقیقا چه کاربردی دارد؟

مطمئنا می دانید که کرکره ها به مرور زمان با پیشرفت های فراوانی همراه بودند. این محصولات در گذشته هم از نظر کیفیت و هم کارایی، دست انسان ها را به منظور استفاده بسته بودند. رفته رفته کرکره هایی از جنس های مختلف و با کیفیت بالاتر وارد بازار شد که نباید از آن ها به سادگی رد شد.

سپس نوبت به کرکره برقی رسید تا صاحبان آن ها خودی نشان دهند و بتوانند محصولاتشان را به بهترین شکل ممکن بفروشند. از همان لحظه عرضه این نوع از کرکره ها، عده زیادی نسبت به خریدشان اقدام کردند. این محصولات همچنان در ردیف بهترین کرکره ها هستند و خود از چند مدل مختلف تشکیل شده اند.

نا در گذشته مطالبی را پیرامون کرکره ها در دسترس قرار داده  بودیم که پیشنهاد می کنیم حتما آن ها را مطالعه نمایید. امروز قصد داریم تا در مورد کرکره های برقی صحبت داشته باشیم و ببینیم اجزای تشکیل دهنده، مزایا و انواع آن به چه صورت است. پس در صورتی که شما هم به دنبال کرکره برقی مورد نظر خود هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی نوعی از کرکره است که با استفاده از موتور به صورت عمودی بالا و پایین می رود. به بیان دیگر، این نوع از کرکره ها را باید شکل مدرن کرکره دستی به حساب آورد که از نظر کارایی و مزایا وضعیت بهتری به خود گرفته است. خبر خوب این است که کرکره برقی باعث شده تا میزان سرقت ها نیز کاهش چشمگیری داشته باشد.

کرکره های برقی عمدتا از جنس آلومینیوم به وجود آمده اندو مزیت مهم دیگر آن ها این است که رنگ بندی های گوناگونی دارد. این موجب شده است تا افراد با توجه به سلیقه ای که دارند، نسبت به انتخاب یکی از آن ها اقدام کنند. بنابراین اگر می خواهید از این مزایا و همچنین مدرن شدن محل کار خود نهایت بهره را ببرید، این کرکره ها می توانند انتخاب ایده آلی برایتان باشند. البته مزایا به همین جا ختم نمی شود و در اواسط مقاله بیشتر از آن خواهیم گفت.

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی

از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده کرکره برقی باید به تیغه، محفظه، ریل، رول، کنترل پنل و ریموت اشاره داشت. خوبی ریموت این است که می توانید کرکره را از راه دور نیز به بالا و پایین هدایت کنید.

مزایای کرکره برقی

در ادامه مزیت های دیگر کرکره های برقی را با هم مرور می کنیم.

1- این نوع از کرکره ها به نسبت سایر انواع، استحکام و مقاومت بیشتری دارند و به سادگی خراب نمی شوند. همچنین قابل ذکر است که آن ها ضد زنگ هستند و از این بابت هم خیالتان باید راحت باشد. پ

2- همان گونه که ذکر شد، این کرکره ها به صورت دستی نیز قابل استفاده هستند.

3- این مدل از کرکره ها، آلودگی صوتی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند. اگر یادتان باشد، کرکره های قدیمی و کلاسیک به این صورت نیستند.

4- بسیاری از افراد این طور فکر می کنند که کار با ریموت کرکره برقی دشوار است، در صورتی که هرگز این چنین نیست. خوشبختانه کار با ریموت ها بعد از مدتی به عادت تبدیل می شود و به خوبی از عهده آن بر خواهید آمد.

5- کرکره های برقی به راحتی قابل شست و شو هستند و نگران این موضوع هم نباید بود.

6- تنوع کرکره های برقی بالا است و این تنوع از نظر رنگ و طراحی دیده می شود.

7- در مجموع می توان گفت که طول عمر کرکره های برقی به نسبت کرکره های قدیمی بیشتر هستند و برای مدتی طولانی تر می توان از آن ها استفاده کرد.

8- در به کار بردن کرکره های برقی، به هیچ قفل آویزی نیاز نخواهد بود.

9- شما قادر هستید تا ابعاد این کرکره ها را نیز سفارش دهید تا کاملا برای محل کار شما شخصی سازی شود.

10

در آخر باید اشاره کنیم که این کرکره ها به قبل الکترومکانیکی مجهز هستند.

انواع کرکره برقی

کرکره ها معمولا به چند دسته تقسیم می شوند و هر یک از انواعی تشکیل شده اند. یکی از این دسته ها را می توان به چند مدل داخلی و خارجی، ترکیبی، مشبک و سوراخ دار تقسیم کرد. بدیهی است که هر یک از این انواع در اماکن به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

کرکره های داخلی و خارجی را بیشتر می توان در نمای بیرونی ساختمان ها مشاهده کرد. در واقع این مدل را باید در نوع خود رایج ترین به شمار آورد و بیشترین فروش را در فروشگاه ها به نام خود ثبت کرده است. جالب است بدانید که از کرکره های ترکیبی که در بالا به نامش اشاره کردیم، برای پنجره ها نیز استفاده می شود.

شاید کرکره های مشبک را در فروشگاه ها، پاساژها و نمایشگاه ها دیده باشید. این کرکره ها بسیار مقاوم هستند و به سختی به آن ها فشار وارد می شود. حال برای دهنه های کوچک یا بزرگ مغازه ها و موارد مشابه، از کرکره های برقی سوراخ دار بهره برداری می شود. این مدل از کرکره ها از انواع دیگر ارزان تر هستند؛ به این دلیل که کمترین کارایی و مزایا را در خود دارند.

سخن پایانی

این مقاله با هدف صحبت در مورد کرکره برقی و انواع آن نوشته شده است. امیدواریم که از آن لذت برده باشید و در نهایت کرکره ای که مد نظر دارید را به دست آورید.