ساخت درب های ریلی آهنی

درب های ریلی آهنی چیست و چه تاثیری دارد؟

درب های ریلی آهنی از انواع درب های کشویی هستند که پرکاربردترین آنها، درب های ریلی پارکینگ است. صاحبان منازل و بناها برای افزایش زیبایی بنا و سهولت در استفاده از درب‌ها به دنبال نصب درب های ریلی آهنی می‌روند.

در ساخت درب ریلی آهنی باید از آلیاژ مناسب استفاده شود تا مقاومت و کارایی درب افزایش یابد. ساخت در‌ب های ریلی آهنی با فعالیت جوشکاری گسترده همراه است و کیفیت بالای جوشکاری منجر به افزایش استحکام درب‌ها می‌شود.

این درب ها در ورودی‌های فاقد فضا برای حرکت زاویه‌ای جهت کار گذاری درب های لولایی، بسیار مناسب هستند.

درب های ریلی آهنی روی یک ریل فلزی در کف کلاف فلزی و چند هرزگرد در بالای کلاف فلزی به آرامی با نیروی انسانی یا الکتریکی به حرکت در می‌آیند. عرض درب های فلزی بسته به مکان ورودی ساختمان و در ارتفاع  دو تا شش متر طراحی می‌شوند.

انواع درب های ریلی آهنی

درب های ریلی آهنی در اشکال دو لنگه یا تک لنگه تهیه می‌شوند. درب های ریلی تک لنگه به یک سمت راست یا چپ کشیده می‌شوند پس به فضا در یک سمت نیاز دارد.

هنگامیکه پهنای درب زیاد است؛ طبق نظر کارشناس فنی، می‌توان از درب های دو لنگه استفاده کرد. درب های دو لنگه به هر دو طرف کشیده می‌شوند و در هر دو سمت به فضا نیاز دارند. درب های ریلی آهنی دو لنگه برای فضاهای ویلایی و بزرگ بسیار مناسب و پرکاربرد هستند.

بعلاوه این درب‌ها در دو حالت خودکار و دستی هم تولید می‌شوند. درب های دستی قابلیت تبدیل شدن به درب های اتوماتیک را دارند. به هر حال مدل دستی از کاربرد کمتری برخوردار بوده و مدل خودکار یا اتوماتیک این درب‌ها طرفداران بیشتری دارد.

آهنگری – ساخت شیروانی – ساخت بالابر برقی – سقف آهنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *