درب های سرویس بهداشتی hpl چیست؟

درب HPL ملامینه از انواع درب های روکشی می باشد که ورق رویه آن HDF است که بر روی آن یک ورق نازک از کاغذ کرافت پرس شده است. انتخاب نام بهتر برای این نوع درب های روکشی ، HDF ملامینه یا به اختصار درب ملامینه است. در این درب ها ، معمولا کل درب از HPL ساخته نمی‌شود و فقط سطح روی درب ملامینه است. HPL دارای مقاومت رطوبتی و حرارتی است و اگر ملامینه بر روی ورق HDF با ضخامت 5 میلیمتر و فشردگی 920 قرار گیرد، در برابر ضربه نیز مقاومت بالایی خواهد داشت. درب های سرویس بهداشتی hpl نسبت به درب سرویس بهداشتی HDF و درب سرویس بهداشتی MDF کم هزینه تر می باشد چون درب سرویس بهداشتی HPL به علت داشتن روکش ملامینه دیگر نیازی به رنگ شدن ندارند و درنتیجه اضافه بهای رنگ شدن درب از این نوع درب ها کسر می گردد. به علت سرعت بالای تولید این محصول در پروژه‌های انبوه سازی درب های سرویس بهداشتی hpl بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل مزیت کم هزینه‌تر بودن و سرعت بالای ساخت این نوع درب معایبی نیز دارد که نمی توان از آن چشم‌پوشی کرد. یکی از عیب‌های مهم و اصلی این نوع درب کیفیت پایین آنها نسبت به درب HDF درب ، MDF می‌باشد.

از درب HPL در کجای خانه می توان استفاده کرد؟

از درب HPL یا همان HDF ملامینه برای درب اتاق‌ها ، درب سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود. البته با توجه به مقاومت نسبتا خوب HDF می توان به عنوان درب ورودی نیز از آن استفاده کرد، هرچند که برای درب ورودی ، اولویت با درب ضدسرقت است.

آیا درب های سرویس بهداشتی hpl ضد آب می باشد ؟

درب های سرویس بهداشتی hpl در حقیقت ورق HDF است که یک لایه ملامینه روی آن پرس شده است و با توجه به اینکه کلاف درب از چوب است و روی آن روکشی نیست ، در صورت نفوذ آب به چوب ، چوب آب را جذب کرده و به مرور زمان رطوبت از پشت ورق ملامینه به HDF زیرین می‌رسد. بنابراین حتما باید دور تا دور درب خصوصا زیر درب به خوبی با رنگ پوشش داده شود. البته برای اطمینان بیشتر، می توان قسمت زیرین درب ملامینه را با رزین ABS که در ساخت درب های ضد آب ABS استفاده می شود یا رنگ های شافن پوشش داد.

در ادامه شما را با روش ساخت و مزایای درب های سرویس بهداشتی hpl  آشنا خواهیم کرد.

روش ساخت درب های hpl

برای ساخت این درب های ملامینه  در ابتدا یک کلاف یا چهارچوب چوبی در اندازه مدنظر مشتری ساخته می‌شود، سپس ورق HPL یا ملامینه بر دو طرف کلاف چوبی پرس می‌شود. در نهایت فضای خالی میان دو ورق ملامینه را با شبکه بندی چوبی، مقوایی و یونولیتی یا پشم سنگ پر می‌کنند.

شبکه بندی‌های به کار رفته بین دو ورق ملامینه باعث بالا رفتن مقاومت درب در برابر ضربه و فشار می‌شود. همچنین این شبکه بندی به عنوان عایق صدا و حرارت عمل می‌کند. با توجه به اینکه اطراف درب های ملامینه از جنس چوب است و روکشی در اطراف درب قرار ندارد؛ پس چوب با جذب رطوبت می‌تواند باعث تورم درب و ورقه ملامین شود.

برای رفع این مشکل در درب های hpl سرویس‌های بهداشتی و حمام باید دور تا دور درب به ویژه زیر درب را به خوبی با رنگ پوشش داد. البته چون فضای زیر درب قابل دیدن نیست به جای رنگ می‌توان از رزین ABS  استفاده کرد که در ساخت درب های ضد آب به کار می‌رود.

مزایای درب های سرویس بهداشتی hpl یا ملامینه

درب های سرویس بهداشتی اچ پی ال دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های زیر هستند:

  • این درب ها با داشتن رویه ضد آب، در صورت عایق بندی مناسب کلاف اطراف درب، مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند.
  • در صورت استفاده از روکش ملامین با کیفیت، این درب ها در برابر حرارت و سایش مقاوم هستند.
  • قیمت مناسبی در مقایسه با سایر درب های ام دی اف و ضد آب دارند.
  •  در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تولید می‌شوند.
  • به دلیل ساختار شبکه بندی شده در مقابل ترک خوردگی و ورقه ورقه شدن مقاوم هستند.
  • جنس رویه درب های اچ پی ال، ضد آب و قابل شستشو است.
  • جنس رویه آنها براق است و به راحتی لک نمی‌شوند.
  • انواع باکیفیت درب های اچ پی ال، ضد خش و آنتی باکتریال هستند.
  • درب های اچ پی ال نسبت به نور خورشید حساس نبوده، تغیر رنگ نمی‌دهند و تبله نمی‌کنند؛ در نتیجه برای سرویس‌های بهداشتی آفتاب گیر و ویلایی هم انتخاب خوبی هستند.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی در ساختار درب های ملامینه امکان ترمیم و تعویض روکش آنها فراهم است.
  • چسب رزین فنولیک در ساخت درب های hpl، باعث مقاومت این درب ها در برابر جریان الکتریسیته شده است.
  • در سطح ساختاری این درب ها از چسب رزین ملامین استفاده شده که باعث مقاومت در برابر اسیدهای ضعیف به کار رفته در مواد شوینده سرویس بهداشتی می‌شود و از خوردگی و کدر شدن درب های سرویس بهداشتی hpl پیشگیری می‌کند.

درب های پی وی سی فشردهدرب های سرویس بهداشتی پی وی سی فشرده 16 میلیمتر کاملا ضد آب و مقاوم در برابر ضربه … درب های سرویس بهداشتی شیشه سکوریت 10 میلیمتر ساتینا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *