درب های سکشنال زیرسقفی چیست؟

انواع درب های سکشنال زیرسقفی

درب های سکشنال زیرسقفی در انواع یک تکه و پنلی با مصارف مسکونی و صنعتی تولید می‌شوند. درب یک تکه سکشنال با زاویه نود درجه زیر سقف قرار گرفته و دارای سیستم بالانس فنری و موتور زیرسقفی ساید یا وسط است. درب های یک تکه، سرو صدای کمتری نسبت به درب های پنلی ایجاد می‌کنند.

درب پنلی سکشنال از چند پنل ساخته شده که با لولا به هم متصل هستند. این پنل‌ها درون ریل‌های جانبی حرکت کرده و زیر سقف قرار می‌گیرند.

از هر دو نوع درب های یک تکه و پنلی برای مصارف مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود. در در‌ب های مسکونی از موتور کشنده برای تحمل وزن درب ‌استفاده می‌شود؛ ولی درب های صنعتی در اندازه و ابعاد بزرگتر تولید می‌شوند؛ پس به موتورهای گیربکسی قوی‌تر و قطعات محکم‌تری نیاز دارند.

ساختار عملکردی درب های سکشنال زیرسقفی

به طور کلی درب های زیرسقفی دارای  فنرهای بالانس قدرتمند به همراه موتورهای کشنده یا گیربکسی هستند. فنرهای بالانس به خوبی وزن درب را متعادل نموده و آنرا در زاویه مناسب نگه می‌دارند.

موتور این درب‌ها با نیروی الکتریکی، درب را روی ریل‌های جانبی مخصوصی به سمت زیر سقف می‌کشند. این درب‌ها در حالت بسته به صورت عمود بر کف و در حالت باز به صورت افقی و موازی سقف قرار می‌گیرند. سنسور این درب‌ها با کمک ریموت فعال می‌شوند.

درب های اتوماتیک سکشنال به راحتی به سنسورها و چشم مادون قرمز مجهز می‌شوند تا سرعت باز شدن اتوماتیک، حساسیت سیستم در برخورد با مانع و امکان نیمه باز شدن درب، تنظیم شود.

تولید کنندگان مختلف، درب و پنل‌ها را در ضخامت و ابعاد متفاوت و طبق سفارش مصرف کننده تولید می‌کنند. پنل‌ها با لولاهای فولادی به هم متصل می‌شوند که از استحکام قابل قبولی برخوردار هستند.

با کم تر شدن فضاهای اداری و مسکونی و هم چنین گسترش آپارتمان‌ها، ساختمان‌ها تغییرات بسیاری کرده اند و مدرن تر شده اند. امروزه استفاده بهتر و درست تر از فضا ، مصرف انرژي و زیبایی سه اولویت اصلی در طراحی و معماری ساختمان‌ها محسوب می‌شوند. در، پنجره ، شیرالات، تزیینات داخلی و فضای بیرونی و… در یک ساختمان بسیار با اهمیت هستند اما اگر بخواهیم به مهم ترین بخش ساختمان بپردازیم باید بگوییم که درب ساختمان اداری یا مسکونی از مابقی این اجزا مهم تر است. استفاده از درب مناسب فضای ساختمان علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن فضای بیرونی، امنیت ساختمان را نیز تضمین می‌کند.

با تغییر سبک ساختمان ها درب ها نیز تغییر کرده اند و دیگر از درهای کلونی و دقل البابی خبری نیست و این درب‌ها مدتهاست جای خود را به درب های اتوماتیک داده اند. یکی از پراستفاده ترین و محبوب ترین درب‌های اتوماتیک مناسب ساختمان‌ها درب های سکشنال زیر سقفی است.

امنیت درب های سکشنال زیر سقفی

درباره امنیت درب های سکشنال زیرسقفی می‌توان به طراحی منحصر به فرد آن اشاره کرد درب سکشنال دارای سیستم ضد سقوط  است و در شرایطی که کابل و فنر موجود در آن عمل نکنند نگرانی برای سقوط درب بر روی افراد و یا ماشین‌ها وجود ندارد چرا که این سیستم فعال می‌شود . درباره امنیت ساختمان نیز باتوجه به سرعت بالای باز و بسته شدن درب های سکشنال زیر سقفی نگرانی برای ورود افراد متفرقه به ساختمان وجود ندارد و دیگر ویژگی جالب این نوع از درب ها این است که مجهز به فناوری است که در بیرون از ساختمان و کف زمین نصب می‌شود و اگر فردی در حال عبور از مقابل درب باشد یا خودرو به صورت ناگهانی در هنگام بسته شدن درب قادر به حرکت نباشد و توقف کند ، بسته شدن درب به صورت اتوماتیک و هوشمند متوقف می‌شود تا از این بابت نیز نگرانی جانی و مالی وجود نداشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *