درب های سکشنال زيرسقفی

با پیشرفت فناوری در دنیای صنعتی امروز، تمامی صنایع به دنبال راحتی بیشتر مصرف کنندگان هستند. صنایع درب و پنجره هم از این قاعده مستثنی نیست و به تولید درب های سکشنال زیرسقفی اتوماتیک پرداخته‌اند تا در وقت و انرژی شما صرفه جویی شود.

هیچ چیزی خوشایند تر ‌از این نیست که قبل از رسیدن به درب ورودی، درب به طور اتوماتیک باز شده و بعد از ورود هم بسته شود.

درب های سکشنال در حالت باز، زیر سقف جا می‌گیرد؛ از این جهت به آنها درب های زیرسقفی هم گفته می‌شود. این درب‌ها بهترین گزینه برای مکان‌های دارای محدودیت ارتفاع جهت نصب درب های معمولی هستند.

متداول‌ترین کاربرد درب های سکشنال زیرسقفی در ایران، درب های پارکینگی هستند ولی قابلیت نصب درب ها در داخل و خارج ساختمان وجود دارد. این درب ها طبق نیاز و سلیقه مشتریان در ابعاد و با متریال متفاوت تهیه می‌شوند؛ ولی ساز وکار عملکردی آنها مشابه است.

درب های سکشنال زیرسقفی

مزایای درب های سکشنال زیر سقفی

  • با نصب درب های سکشنال زیرسقفی ، امنیت عابرین و ساکنان حفظ شده و امکان توقف خودرو در زیر درب فراهم می‌شود.
  • این درب‌ها در رنگ ها و طرح‌های مختلف برای هماهنگی با معماری ساختمان و نیاز مشتریان قابل تولید هستند.
  • امکان نصب پنجره و درب روی درب های سکشنال زیرسقفی وجود دارد تا نیازی به باز شدن کامل درب نباشد.
  • با وجود سنسورهای پیشرفته، دارای امنیت بالا در برابر ضربه و ورود غیر قانونی هستند.
  • پنل و یراق آلات به کار رفته در این درب‌ها در برابر سایش و خوردگی مقاوم هستند؛ در نتیجه هزینه نگهداری کمتری دارند.
  • درب های سکشنال زیرسقفی به صورت عایق گرد و غبار، هوا و آلودگی صوتی عمل نموده و در مقابل وزش باد مقاوم هستند.
  • این درب ها در مقایسه با درب های قدیمی تا بیست سانتی متر فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
  • حرکت با کمترین میزان آلودگی صوتی را فراهم می‌نمایند.
  • سرعت بالا و امکان تردد نامحدود با نصب موتورهای قوی به خوبی میسر است.
  • امکان نصب سنسورهای حرکتی برای ممانعت از برخورد با مانع و تنظیم سرعت باز و بسته شدن وجود دارد.
  • در صورت قطعی برق مجهز به سیستم خلاص کن دستی هستند تا درب با نیروی انسانی باز شود.
  • این درب ها با توجه به کیفیت بالای قطعاتشان، بی نیاز از سرویس دوره‌ای و مکرر هستند.

قیمت درب های سکشنال زیرسقفی

قیمت درب های سکشنال اتوماتیک به جنس درب یا پنل ها، نوع و قدرت موتور و عرض و ارتفاع درب وابسته است. سایر جزئیات مثل قرار گیری پنجره،  نصب درب آدم رو، تنظیم سنسورها، چشم مادون قرمز و سیستم روشنایی هم باعث افزایش قیمت تمام شده این درب ها خواهد شد.

هزینه نصب، حمل و نقل و اعمال تنظیمات مدنظر را هم باید به قیمت نهایی درب های سکشنال زیر سقفی اضافه کرد.

طراحی درب های سکشنال زیرسقفی چگونه است ؟

درب های سکشنال زیر سقفی به صورت اتوماتیک کار می‌کنند و یکی از مدرن ترین درب های طراحی شده  در جهان هستند. این سبک از درب ها را احتمالا در پارکینگ منازل یا ساختمان های تجاری کوچک مشاهده کرده‌اید. بیشترین کارایی این نوع درب ها در آپارتمان هاست ؛ درب سکشنال اتوماتیک زیر سقفی یکی از مدرن ترین درب های اتوماتیک در صنعت ساختمان سازی و معماری است. این نوع درب جایگزین درب های کره کره ای شده اند و ساختمان های مدرن در ایران نیز به این نوع از درب اتوماتیک روی آورده اند.

همان طور که از نام این درب ها مشخص است این درب ها اتوماتیک و زیر سقفی هستند اما چرا به آنها درب های سکشنال زیر سقفی می‌گویند؟ دلیل نام گذاری این است که این نوع از درب ها مناسب فضاهای کوچک با ارتفاع کم هستند و اصطلاحا بخشی از فضای زیرسقف را اشغال می‌کنند این درب ها تنها به 20 تا 20 سانتی متر ارتفاع برای نصب نیاز دارند در حالی که سایر درب های اتوماتیک قدیمی ‌فضا و ارتفاع بیشتری برای نصب نیاز دارند.

مکانیزم درب های سکشنال زیر سقفی

یکی از مشکلات مهم درب های اتوماتیک کره کره ای یا کشویی این است که سرعت باز و بسته شدن درب بسیار آهسته بوده و به همین دلیل امنیت کافی ندارند. در این نوع از درب ها معمولا نگرانی از بابت اینکه در فاصله ی بسته شدن در، شخصی وارد پارکینگ ساختمان شود وجود دارد اما درب های سکشنال زیرسقفی با سرعت زیادشان در باز و بسته شدن این نگرانی را از بین برده اند.  مکانیزم این درب ها بدین صورت است که زیر سقف جمع شده  و بدون ایجاد هیچ گونه سرو صدایی به سرعت باز و بسته می‌شوند.

مزیت بهره گیری از درب های سکشنال زیر سقفی در ساختمان‌ها

برای ساختمان های مدرن امروزی درب های سکشنال زیرسقفی بهترین گزینه هستند. درب های سکشنال زیرسقفی همان طور که پیشتر اشاره کردیم فضای بسیار محدودی را اشغال می‌کنند . ضمن اینکه مصرف انرژی آنها نیز بسیار کم است. در مقایسه با درب های اتوماتیک دیگر سرعت باز و بسته شدن بیشتری دارد و سرو صدای آنها بسیار کم است. یکی از نکات جالب توجه این نوع درب ها که در طراحی نمای بیرونی ساختمان ها نیز بسیار با اهمیت است این نکته است که این درب ها تنوع رنگی بسیار زیادی داشته و با روکش های مختلف از چوب گرفته تا آجر و… می‌توان آنها را با نمای ساختمان منطبق کرد.

در طراحی درب های سکشنال زیر سقفی از فضای سقف پارکینگ برای باز و بسته شدن استفاده شده و می‌توان از نهایت فضای پارکینگ بهره برد.