درب های ریلی آهنی

ساخت و نصب انواع درب پارکینگ ریلی در تهران،درب آهنی کشویی و درب آکاردئونی برای پارکینگ در تهران همراه با حمل و نصب رایگان

ساخت درب پارکینگ ریلی برای انواع آپارتمان ها و منازل ویلایی یکی از امور رایج بعد از پایان ساخت و ساز ساختمان است. همچنین نصب انواع درب پارکینگ ریلی می تواند در حین ساخت و ساز و یا سال ها بعد از اتمام کار باشد و شما به هر دلیلی ممکن است علاقه به تعویض درب پارکینگ ساختمان خود داشته باشید. درب های پارکینگ ریلی به صورت دستی یا به صورت اتومات در بازار موجود هستند که می توانید از آن ها در ساختمان مسکونی یا بسیاری از اماکن دیگر بهره ببرید.

ساخت درب پارکینگ توسط متخصصان این فن صورت می گیرد و معمولا در این کارگاه ها ساخت دزدگیر و حفاظ های پنجره و نرده های دیوار و اغلامی این چنینی نیز صورت می گیرد. درب های ریلی می توانند نمای زیبایی به ساختمان شما بدهند و تردد را تا حد زیادی برای شما آسان کنند. درب های ریلی در طرح های مختلفی وجود دارند و با انتخاب طرحی زیبا که با ساختمان شما یک هارمونی را تشکیل دهد، می توانید زیبایی ساختمان خود را چند برابر کنید. یکی از ویژگی های درب های ریلی، صدای بسیار کم آن ها در هنگام باز و بسته شدن می باشد که باعث شده نظر ها به سمتش جلب شود. در بسیاری از مجموعه های مسکونی و تجاری از این درب ها استفاده می شود.

در ساخت درب ریلی پارکینگ باید از وزن مناسبی از مواد اولیه بهره برد و میزان مقاومت آن را در برابر باد بالا برد. همچنین شیب و اندازه ی ورودی پارکینگ نیز می تواند در ساخت آن اهمیت داشته باشد. از عملیات جوشکاری زیادی در ساخت درب های کشویی استفاده می شود و کیفیت این جوشکاری ها نیز در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت درب می شود. امروزه استفاده از درب های ریلی به دلیل مزایایی که دارد در حال افزایش است.

بررسی انواع درب پارکینگ ریلی

درب های پارکینگ ریلی می توانند دو لنگه یا تک لنگه باشند. همچنین این درب ها در دو حالت اتومات و دستی موجود است که مدل دستی کمتر استفاده شده و بیشتر از مدل های اتومات آن بهره می برند. درب های دو لنگه ریلی در خانه هایی با پارکینگ بسیار بزرگ کاربرد دارد و تردد را آسان تر می کند. این درب ها در ایران تقریبا مورد استفاده قرار نمی گیرند.

در عوض انواع درب پارکینگ ریلی تک لنگه در ایران بسیار پر کاربرد است و طرفداران زیادی دارد. این درب ها اصولا به یک سمت، یعنی به سمت راست یا به سمت چپ باز می شوند. شما با استفاده از درب های ریلی اتوماتیک تا حد زیادی در زمان و انرژی خود صرفه جویی می کنید. گاهی پیش می آید که باز کردن دستی درب های پارکینگ بزرگ برای افراد کار مشکل و خسته کننده ای است.

همچنین باز و بسته کردن دستی درب پارکینگ در مواقعی که عجله دارید می تواند بسیار آزار دهنده باشد و زمان شما را تلف کند. تمام این مشکلات با ساخت درب پارکینگ کشویی بر طرف شده است. همچنین مکان هایی که درب ریلی دستی دارند را می توان با صرف هزینه ای کم به درب پارکینگ ریلی اتومات مجهز کرد.

درب های ریلی آهنی چیست و چه تاثیری دارد؟

درب های ریلی آهنی از انواع درب های کشویی هستند که پرکاربردترین آنها، درب های ریلی پارکینگ است. صاحبان منازل و بناها برای افزایش زیبایی بنا و سهولت در استفاده از درب‌ها به دنبال نصب درب های ریلی آهنی می‌روند.

در ساخت درب ریلی آهنی باید از آلیاژ مناسب استفاده شود تا مقاومت و کارایی درب افزایش یابد. ساخت در‌ب های ریلی آهنی با فعالیت جوشکاری گسترده همراه است و کیفیت بالای جوشکاری منجر به افزایش استحکام درب‌ها می‌شود.

این درب ها در ورودی‌های فاقد فضا برای حرکت زاویه‌ای جهت کار گذاری درب های لولایی، بسیار مناسب هستند.

درب های ریلی آهنی روی یک ریل فلزی در کف کلاف فلزی و چند هرزگرد در بالای کلاف فلزی به آرامی با نیروی انسانی یا الکتریکی به حرکت در می‌آیند. عرض درب های فلزی بسته به مکان ورودی ساختمان و در ارتفاع  دو تا شش متر طراحی می‌شوند.

انواع درب های ریلی آهنی

درب های ریلی آهنی در اشکال دو لنگه یا تک لنگه تهیه می‌شوند. درب های ریلی تک لنگه به یک سمت راست یا چپ کشیده می‌شوند پس به فضا در یک سمت نیاز دارد.

هنگامیکه پهنای درب زیاد است؛ طبق نظر کارشناس فنی، می‌توان از درب های دو لنگه استفاده کرد. درب های دو لنگه به هر دو طرف کشیده می‌شوند و در هر دو سمت به فضا نیاز دارند. درب های ریلی آهنی دو لنگه برای فضاهای ویلایی و بزرگ بسیار مناسب و پرکاربرد هستند.

بعلاوه این درب‌ها در دو حالت خودکار و دستی هم تولید می‌شوند. درب های دستی قابلیت تبدیل شدن به درب های اتوماتیک را دارند. به هر حال مدل دستی از کاربرد کمتری برخوردار بوده و مدل خودکار یا اتوماتیک این درب‌ها طرفداران بیشتری دارد.

ساخت درب های ریلی آهنی

برای ساخت درب ریلی به دو غلتک بلبرینگی در پائین درب نیاز داریم تا وزن درب فلزی را تحمل کنند. این غلتک‌های بلبرینگی با دو پین به زیر درب متصل می‌شوند. یک عدد میله تراس یا میلگرد ساده فولادی روی کف زمین بر سطح فلزی تعبیه می‌شود تا درب پارکینگ به راحتی روی این ریل حرکت کند. برای مهار بالای درب فلزی هم یک ریل به اندازه دو برابر درب ساخته می‌شود تا درب به وسیله دو عدد بلبرینگ عمودی در داخل ریل حرکت کند.

چون درب ریلی فلزی به طرفین حرکت می‌کند؛ پس ریل باید به اندازه طول درب ادامه پیدا کند تا درب از ریل خارج نشود. فاصله ریل  از دیوار بین ده تا دوازده سانت است تا امنیت درب پارکینگ تأمین شود.

مزایای درب های ریلی آهنی

  • درب های ریلی آهنی در اندازه‌ها و اشکال مختلف قابل طراحی هستند و می‌توانید طرح هماهنگ با نمای ساختمان را انتخاب کرده و زیبایی سازه را دو چندان کنید.
  • این درب‌ها راحت‌تر از درب های قدیمی باز و بسته شده و سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند از این رو برای مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی مناسب هستند.
  • درب های کشویی در داخل یا بیرون فضای دیوار باز و بسته می‌شوند از این رو فضای داخلی یا خارجی را اشغال نکرده و جای کافی برای پارک خودرو و عبور افراد باقی می‌ماند.
  • انواع فلزی درب های ریلی از استحکام بالایی به خاطر ساختار و طراحی خاصشان برخوردار هستند و با روکش ضد زنگ و ضد هوا خوردگی ساخته می‌شوند.
  • درب های ریلی به راحتی با فشار دادن یا هر نیروی دیگری باز نمی‌شوند از این رو، امنیت بالایی دارند و برای مراکز تجاری، بانک‌ها و ادارات هم مناسب هستند.
  • با توجه به اینکه از آلیاژ فلزی در ساخت درب های ریلی آهنی استفاده شده؛ از استحکام و عمر مفید طولانی‌تری در مقایسه با سایر درب‌ها برخوردار هستند.
  • درب های ریلی اتوماتیک آهنی دارای خلاص کننده دستی هستند تا حتی در زمان قطعی برق هم کارایی خودشان را حفظ کنند.
  • نصب درب های ریلی آهنی با هدف نوسازی و بازسازی ساختمان در حداقل زمان ممکن، قابل اجرا است. بعلاوه در ورودی های مسقف یا دارای فضای باز قابل نصب هستند.

قیمت درب های ریلی آهنی

قیمت درب ریلی آهنی به کیفیت فولاد، جوشکاری و یراق به کار رفته در ساخت آن وابسته است. یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت تمام شده این درب‌ها، ابعاد ورودی مدنظر برای ساخت درب ریلی است.

محل نصب هم اهمیت ویژه‌ای دارد، درب های ریلی آهنی ساخته شده برای فضای خارج ساختمان باید از استحکام بیشتری برخوردار شوند؛ از این رو هزینه بالاتری را هم به دنبال دارند. هزینه نصب و حمل و نقل این درب‌ها هم روی هزینه تمام شده آنها اثر دارد.

آهنگری – ساخت شیروانی – ساخت بالابر برقی – سقف آهنی